p

Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

Πιο μαλακές γόμες των ελαστικών για το 2013

Στόχος είναι η βελτίωση των επιδόσεων και η αύξηση της θερμικής απόδοσης

Τα νέα ελαστικά Pirelli F1 έχουν πιο μαλακές γόμες, ενισχυμένη κορώνα και πιο εύκαμπτο σκελετό, ενώ οι σειρές P Zero dry και Cinturato wet έχουν ανανεωθεί πλήρως για τη φετινή σεζόν στη Formula 1.

Στόχος είναι η βελτίωση των επιδόσεων και η αύξηση της θερμικής απόδοσης (degradation) για να υπάρχουν τουλάχιστον δύο pit stop ανά αγώνα, ενώ ταυτόχρονα να προσφέρονται περισσότερες ευκαιρίες για προσπεράσεις και στρατηγικές αποφάσεις για τις ομάδες. Νέα εμφάνιση έχουν και τα πλευρά των ελαστικών με πιο αναγνωρίσιμα χρώματα και την εισαγωγή του πορτοκαλί στη θέση του περσινού ασημί για την αναγνώριση των σκληρότερων Τα νέα ελαστικά Pirelli F1 έχουν πιο μαλακές γόμες, ενισχυμένη κορώνα και πιο εύκαμπτο σκελετό, ενώ οι σειρές P Zero dry και Cinturato wet έχουν ανανεωθεί πλήρως για τη φετινή σεζόν στη Formula 1.

Στόχος είναι η βελτίωση των επιδόσεων και η αύξηση της θερμικής απόδοσης (degradation) για να υπάρχουν τουλάχιστον δύο pit stop ανά αγώνα, ενώ ταυτόχρονα να προσφέρονται περισσότερες ευκαιρίες για προσπεράσεις και στρατηγικές αποφάσεις για τις ομάδες. Νέα εμφάνιση έχουν και τα πλευρά των ελαστικών με πιο αναγνωρίσιμα χρώματα και την εισαγωγή του πορτοκαλί στη θέση του περσινού ασημί για την αναγνώριση των σκληρότερων slick ελαστικών.

«Η επανάσταση του 2013» εξηγεί ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery, «ακολουθεί την αντίστοιχη περσινή – που βασίστηκε στη γκάμα του 2011, θέτοντας επομένως νέες προκλήσεις για τους οδηγούς και «επαναφέροντας στο σημείο μηδέν» την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει οι ομάδες κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σεζόν».

Οι πιο μαλακές γόμες τόσο για στεγνό όσο και για βρεγμένο οδόστρωμα σημαίνουν ότι τα ελαστικά θα φτάνουν ταχύτερα σε θερμοκρασίες λειτουργίας με τους χρόνους των γύρων να αναμένονται κατά 0,5 δευτερόλεπτα ταχύτεροι. Η ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία της Pirelli σημαίνει ότι το νέο σκληρό ελαστικό P Zero™ Orange μοιάζει σχεδόν με το αντίστοιχο περσινό μεσαίο. Εκτός από την ταχύτερη θερμική μείωση απόδοσης, η ελκτική πρόσφυση είναι καλύτερη, με υψηλότερες επιδόσεις, κυρίως στις γρήγορες στροφές και στο πέρασμα από το φρενάρισμα στην επιτάχυνση και το αντίθετο.

Η διαφορά επιδόσεων μεταξύ των διαφορετικών γομών είναι πάνω από 5 δέκατα του δευτερολέπτου, αντίθετα με πέρσι που η διαφορά ήταν συχνά μικρότερη, κυρίως στο δεύτερο μισό της σεζόν.slick ελαστικών. «Η επανάσταση του 2013» εξηγεί ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery, «ακολουθεί την αντίστοιχη περσινή – που βασίστηκε στη γκάμα του 2011, θέτοντας επομένως νέες προκλήσεις για τους οδηγούς και «επαναφέροντας στο σημείο μηδέν» την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει οι ομάδες κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σεζόν».

Οι πιο μαλακές γόμες τόσο για στεγνό όσο και για βρεγμένο οδόστρωμα σημαίνουν ότι τα ελαστικά θα φτάνουν ταχύτερα σε θερμοκρασίες λειτουργίας με τους χρόνους των γύρων να αναμένονται κατά 0,5 δευτερόλεπτα ταχύτεροι. Η ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία της Pirelli σημαίνει ότι το νέο σκληρό ελαστικό P Zero™ Orange μοιάζει σχεδόν με το αντίστοιχο περσινό μεσαίο.

Εκτός από την ταχύτερη θερμική μείωση απόδοσης, η ελκτική πρόσφυση είναι καλύτερη, με υψηλότερες επιδόσεις, κυρίως στις γρήγορες στροφές και στο πέρασμα από το φρενάρισμα στην επιτάχυνση και το αντίθετο. Η διαφορά επιδόσεων μεταξύ των διαφορετικών γομών είναι πάνω από 5 δέκατα του δευτερολέπτου, αντίθετα με πέρσι που η διαφορά ήταν συχνά μικρότερη, κυρίως στο δεύτερο μισό της σεζόν.

Πηγή: autotriti.gr