Η κρίση έχει οδηγήσει τους Έλληνες στην υιοθέτηση ενός νέου
καταναλωτικού μοντέλου. Με τους μισθούς και τις συντάξεις να έχουν
περικοπεί σημαντικά, αλλά τις τιμές να παραμένουν στα ύψη, οι
καταναλωτές αναζητούν την φθηνότερη λύση.
Η πιο συνηθισμένη επιλογή πλέον είναι η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει η εφημερίδα Τα Νέα, οι καταναλωτές στη χώρα μας πληρώνουν περισσότερα από 1,9 δισ. ευρώ για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Με τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης να φθάνει την τριετία 2009-2011 στο 6,5%, ενώ άλλες κατηγορίες προϊόντων έβλεπαν τις πωλήσεις τους να κινούνται πτωτικά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνουν εκ νέου την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων.
Η αλλαγή αυτή μάλιστα οδήγησε τις αλυσίδες σουπερμάρκετ να επεκταθούν με νέες κατηγορίες προϊόντων στην γκάμα των ιδιωτικής ετικέτας που φιλοξενούν στα ράφια τους, αλλά και να εμπλουτίσουν τα ήδη υπάρχοντα.
Έτσι, αν πριν από μία δεκαετία οι εκπρόσωποι των σουπερμάρκετ θεωρούσαν ότι τα ιδιωτικής ετικέτας είναι συμπληρωματικά στα άλλα προϊόντα που πωλούσαν, σήμερα έχουν γίνει προϊόντα αιχμής και μάλιστα το παιχνίδι των τιμών και των προσφορών γίνεται σε μεγάλο βαθμό με αυτά.
Πάντως, υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο δημιουργίας νέων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα.
Ενδεικτικό είναι ότι στην Ελβετία το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 53%, στη Μεγάλη Βρετανία 47%, στη Σλοβακία 44%, στην Ισπανία 42%, στη Γερμανία 41% και στο Βέλγιο και στην Αυστρία 38%. Χαμηλότερα είναι τα ποσοστά στην Ολλανδία 26%, στην Πολωνία 21%, στην Ιταλία 17% και στην Ελλάδα 17%.
Η πιο συνηθισμένη επιλογή πλέον είναι η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει η εφημερίδα Τα Νέα, οι καταναλωτές στη χώρα μας πληρώνουν περισσότερα από 1,9 δισ. ευρώ για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Με τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης να φθάνει την τριετία 2009-2011 στο 6,5%, ενώ άλλες κατηγορίες προϊόντων έβλεπαν τις πωλήσεις τους να κινούνται πτωτικά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνουν εκ νέου την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων.
Η αλλαγή αυτή μάλιστα οδήγησε τις αλυσίδες σουπερμάρκετ να επεκταθούν με νέες κατηγορίες προϊόντων στην γκάμα των ιδιωτικής ετικέτας που φιλοξενούν στα ράφια τους, αλλά και να εμπλουτίσουν τα ήδη υπάρχοντα.
Έτσι, αν πριν από μία δεκαετία οι εκπρόσωποι των σουπερμάρκετ θεωρούσαν ότι τα ιδιωτικής ετικέτας είναι συμπληρωματικά στα άλλα προϊόντα που πωλούσαν, σήμερα έχουν γίνει προϊόντα αιχμής και μάλιστα το παιχνίδι των τιμών και των προσφορών γίνεται σε μεγάλο βαθμό με αυτά.
Πάντως, υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο δημιουργίας νέων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα.
Ενδεικτικό είναι ότι στην Ελβετία το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 53%, στη Μεγάλη Βρετανία 47%, στη Σλοβακία 44%, στην Ισπανία 42%, στη Γερμανία 41% και στο Βέλγιο και στην Αυστρία 38%. Χαμηλότερα είναι τα ποσοστά στην Ολλανδία 26%, στην Πολωνία 21%, στην Ιταλία 17% και στην Ελλάδα 17%.