Ένα έργο, που η κυβέρνηση χαρακτηρίζει ως «απάντηση στο φάντασμα της ύφεσης», αλλά που έχει δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις από τοπικούς φορείς εξαιτίας του καυσίμου που θα χρησιμοποιηθεί (LPG). Στην επένδυση που αφορά στη δημιουργία μονάδας παραγωγής ρεύματος θα δοκιμαστεί το περίφημο fast tracking, σημείωνε υψηλά ιστάμενη κυβερνητική πηγή, καθώς η ελληνική πλευρά φαίνεται να...
βάζει σε δεύτερη μοίρα τις περιβαλλοντικές ανησυχίες προκειμένου να προσελκύσει ξένες επενδύσεις.
βάζει σε δεύτερη μοίρα τις περιβαλλοντικές ανησυχίες προκειμένου να προσελκύσει ξένες επενδύσεις.
Παράλληλα, όμως, όπως υποστηρίζει επιχειρηματίας του κλάδου, η αναφορά και μόνο στο σχετικό ΦΕΚ (β 2.1. Ατμόσφαιρα) για «αρσενικό, κάδμιο, υδράργυρο, νικέλιο και πολυκυκλικούς υδρογονάνθρακες» δεν αφήνει και πολλά περιθώρια παρερμηνείας του βαθμού... φιλικότητας προς το περιβάλλον της σχεδιαζόμενης επένδυσης ύψους τριών δισ. ευρώ.
Το έργο, που αρχικά είχε παρουσιαστεί από τους αρμόδιους ως μονάδα επεξεργασίας LNG, φάνηκε πως θα αφορούσε κυρίως LPG.
Το LPG είναι καύσιμο από το μείγμα προπανίου και βουτανίου με άλλα αέρια, με ιδιαίτερα υψηλή απόδοση, που όμως αποφεύγεται στην ηλεκτροπαραγωγή μεγάλης κλίμακας. Λόγω της υψηλότατης επικινδυνότητας σήμερα λειτουργούν μόλις τρεις μονάδες (μία στο Πακιστάν για 775 MW και δύο σε Yokkaishi 1.245 MW και Anegasaki 3600 MW στην Ιαπωνία).
Η Ελλάδα προσφέρει χώρο για εγκατάσταση και παραγωγή ρεύματος, που θα πωλείται κυρίως στην Ιταλία, η οποία μετά το περυσινό δυστύχημα στην Τοσκάνη (εκτροχιασμός τρένου που μετέφερε LPG με 15 νεκρούς) έχει θεσπίσει αυστηρούς νόμους. Και στέλνει επενδύσεις ανάλογης επικινδυνότητας σε χώρες όπως το Μαυροβούνιο ή η Αλβανία.
.enet