Το κύμα οργής και οι κινητοποιήσεις των οδηγών είχαν αποτέλεσμα, καθώς είναι πλέον πολύ πιθανή η μείωση στις τιμές των διοδίων. Τι προσφέρει η κυβέρνηση στις κοινοπραξίες για να δεχθούν. Στο τραπέζι και η σύμβαση για τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Πώς από τις απειλές αποχώρησης φτάσαμε στις διαπραγματεύσεις.
Οι δυναμικές κινητοποιήσεις φορέων και πολιτών ενάντια στις ακριβές τιμές των διοδίων φαίνεται πως τελικά θα έχει αποτέλεσμα.
Η κυβέρνηση διαπιστώνοντας ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί σηκώνουν τις μπάρες πιέζει τις κοινοπραξίες για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, ζητώντας μείωση τιμών και δίνοντας σε αντάλλαγμα περισσότερα χρόνια εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων.
Σύμφωνα με το "Βήμα", οι κοινοπραξίες δείχνουν έτοιμες να διαπραγματευθούν, καθώς θεωρούν ότι δεν θα έχουν τελικά όφελος από το να κινηθούν δικαστικά εναντίον των οδηγών που δεν πληρώνουν.
Μάλιστα, ο επικεφαλής του τμήματος έργων παραχώρησης της γαλλικής εταιρείας Vinci κ. Louis Roch Βurgard, μιλώντας σε ξένα ΜΜΕ παραδέχθηκε ότι η επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων είναι σε εξέλιξη. Η συγκεκριμένη εταιρεία συμμετέχει συμμετέχει στα υπό κατασκευή τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου Ελευσίνα- Τσακώνα (Ολυμπία οδός) και Μαλιακός - Κλειδί (αυτοκινητόδρομος Αιγαίου).
Έτσι το αμέσως επόμενο διάστημα θα διεξαχθούν διαπραγματεύσεις για τις συμβάσεις μια σειράς αυτοκινητοδρόμων, μεταξύ των οποίων και η σύμβαση για τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, όπου το κόστος θεωρείται υπερβολικό, αφού το τέλος διέλευσης για τα ΙΧ αυτοκίνητα υπερβαίνει τα 12 ευρώ.
Οι απανωτές αυξήσεις στις τιμές, αλλά και οι νέοι σταθμοί διοδίων, διόγκωσαν το κύμα οργής των πολιτών, καθώς έγινε προφανές ότι οι κοινοπραξίες προσπαθούσαν, εκμεταλλευόμενες τις αποικιακές συμβάσεις να εξασφαλίζουν τα κέρδη τους από έργα που δεν είχαν ολοκληρωθεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για έναν οδηγό το κόστος των διοδίων Αθήνα- Θεσσαλονίκη με επιστροφή χρησιμοποιώντας και την Αττική οδό ξεπερνά τα 50 ευρώ. Μεγάλα ποσά πληρώνουν οι οδηγοί και για τους άξονες Αθήνα- Πάτρα (17 ευρώ) ή Αθήνα-Τρίπολη (24 ευρώ).
Οι πολίτες αρνήθηκαν να συνεχίσουν να πληρώνουν το χαράτσι και τους τελευταίους μήνες προχώρησαν σε διαδοχικές καταλήψεις σταθμών.
Το κίνημα "δεν πληρώνω" πήρε τεράστια δημοσιότητα μετά και την κίνηση του δημάρχου Στυλίδας Απόστολου Γκλέτσου να ανοίξει παράδρομο στα διόδια Πελασγίας με αποτέλεσμα να συλληφθεί.
Οι ενέργειες αυτές οδήγησαν κυβέρνηση και εργολάβους να αναζητήσουν λύσεις κατευνασμού των αντιδράσεων, αφού πρώτα οι εταιρείες εκτόξευσαν απειλές περί διακοπής των έργων και αποχώρηση.
news247.gr