p

Κυριακή 29 Μαΐου 2011

ΕΡΕΥΝΑ: Οι χρήστες του Facebook «like» σελίδες εταιρειών, «dislike» διαφημίσεις

Σε κανέναν δεν αρέσουν οι διαφημίσεις σε οποιοδήποτε μέσο. Το ότι οι χρήστες Facebook τις μισούν δεν προκαλεί έκπληξη. Γιατί όμως κάνουν τόσα «like» στις σελίδες των αντίστοιχων επιχειρήσεων;



Μια μελέτη σε 320 προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου της Φλόριντα έβγαλε το συμπέρασμα ότι οι μαθητές κολέγιου τρέφουν θετικά συναισθήματα σχετικά με τις σελίδες των επιχειρήσεων στο Facebook αλλά θεωρούν τις διαφημίσεις banner και τις χορηγίες ως ένα είδος παραβίασης της ιδιωτικής τους ζωής.
Ο καθηγητής διαφήμισης της σχολής Jon D. Morris τόνισε πως οι επιχειρήσεις πρόκειται να δαπανήσουν φέτος πάνω από 3 δις δολάρια για διαφήμιση στο Facebook και παρατήρησε πως, «ξοδεύουν πολλά χρήματα στο Facebook χωρίς να έχουν ιδέα για το τι είναι αποτελεσματικό. Ο κόσμος θεωρεί το Facebook ιδιωτικό χώρο, και δεν του αρέσουν διαφημίσεις που αισθάνονται ότι παρεμβαίνουν στον χώρο τους. »
Από τους τρεις τύπους πληρωμένης διαφήμισης που συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη, οι χορηγημένες ιστορίες και οι διαφημίσεις στις ροές ειδήσεων φάνηκε να ενοχλούν λιγότερο τους φοιτητές. Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι είναι πιθανότερο να προσέξουν αυτούς από άλλους τύπους προσφορών, αλλά εξακολουθούν να μην είναι αρεστές.
Οι μελετητές λένε ότι οι χορηγημένες ιστορίες έχουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες λόγω της συνάφειάς τους με το θεατή, πρέπει όμως να γίνουν πρόσθετες έρευνες για περαιτέρω βελτίωση. Άλλωστε θα είναι ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα προς λύση για το Facebook αν και στο σύνολο τους οι χρηστές του προτιμάνε τα «δωρεάν» like και όχι τα «πληρωμένα» click.


http://www.gugoo.gr