Ένα έως δύο παιδιά σε ποσοστό 14% των νηπιαγωγείων της χώρας μας έχει ήδη προφίλ σε κάποιον ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό ανέδειξε κλειστή ....
διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς
Διαδικτύου την περίοδο 10/5/2011 έως 25/9/2011 με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με την πολύτιμη συμβολή και συνεργασία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.
Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας σε σχέση με τη χρήση διαδραστικών τεχνολογιών από τους μαθητές είναι τα εξής:
Νηπιαγωγείο:
• Στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων (76%) τουλάχιστον 1 στα 10 νήπια χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου. Σε 1 από τα 4 νηπιαγωγεία, 3 στα 10 νήπια χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ενώ σε 1 στα 10 νηπιαγωγεία το ποσοστό των νηπίων που κάνουν χρήση του Διαδικτύου εκτός σχολείου σκαρφαλώνει στο 50%.
• Στο 10% των νηπιαγωγείων, 1 στα 10 νήπια έχει δικό του κινητό τηλέφωνο.
• Στο 14% των νηπιαγωγείων, 1 έως 2 νήπια έχουν ήδη προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης.
Δημοτικό:
• Σε περισσότερα από τα μισά δημοτικά (56%), τουλάχιστον 5 στα 10 παιδιά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου, σε ποσοστό δε 19% επί του συνόλου των δημοτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, τα παιδιά που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου είναι από 8 έως 10 στα 10.
• Σε 3 στα 10 δημοτικά σχολεία, τουλάχιστον οι μισοί μαθητές έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο, με τα μισά από τα δημοτικά αυτά να ενημερώνουν για χρήση κινητού από τους μαθητές σε ποσοστά 80-90%.
• Σε 2 από 10 δημοτικά σχολεία, τουλάχιστον οι μισοί μαθητές έχουν προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης / προφίλ στο Facebook. Επί συνόλου των δημοτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο 1,5 στα 10 παιδιά έχει ήδη ένα τέτοιο προφίλ.
Γυμνάσιο / Λύκειο:
• Επί του συνόλου των γυμνασίων / λυκείων της χώρας που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο: 8,8 στους 10 μαθητές χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου.
• Σε σχεδόν τα μισά από τα σχολεία αυτά (47%) όλοι οι μαθητές έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο και σε περαιτέρω ποσοστό 40%, 9 στους 10 μαθητές διαθέτουν κινητό. Επί της συντριπτικής πλειοψηφίας των σχολείων (97%), 7-10 μαθητές διαθέτουν δικό τους κινητό τηλέφωνο.
• Στα 6 από τα 10 γυμνάσια / λύκεια της χώρας, τουλάχιστον 7 στους 10 μαθητές έχουν προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης, σε δε ποσοστό 73% των σχολείων, κατά μέσο όρο 6,7 στους 10 μαθητές έχουν προφίλ στο Facebook.
Όσο και αν έχουμε μιλήσει πολλές φορές εδώ στο deasy για την ανάγκη της πρόσβασης στο Internet ακόμα και σε παιδιά μικρής ηλικίας, όπως γίνεται αντιληπτό, τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν την άμεση ανάγκη να ασχοληθούν οι γονείς των ανήλικων χρηστών με τις διαδραστικές τεχνολογίες, έτσι ώστε να γνωρίσουν τα οφέλη και τους πιθανούς κινδύνους τους και να κατανοήσουν τους λόγους που ωθούν τους ανήλικους χρήστες από τόσο μικρή ηλικία στη χρήση του Internet.
Είναι δε πολύ σημαντικό να θέσουν οι γονείς προς τα παιδιά τους όρια χρήσης αυτών των τεχνολογιών από μικρή ηλικία, σεβόμενοι τους όρους πρόσβασης κάθε online υπηρεσίας, και εξηγώντας με σαφήνεια το τι επιτρέπεται και τι όχι, κάνοντας έτσι το Διαδίκτυο οικογενειακή υπόθεση.
Αντίστοιχα, αναδεικνύεται η ανάγκη, να βοηθηθούν και να ενδυναμωθούν οι εκπαιδευτικοί, έτσι ώστε μέσα από εξειδικευμένες μαθησιακές δραστηριότητες να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών και στη σωστή "συμπεριφορά" τους στον κόσμο του Διαδικτύου.
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, και μέσα από το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχει συνάψει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, έχει προωθηθεί το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο «Μαθαίνω να σερφάρω δημιουργικά και με ασφάλεια» σε όλους τους πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς μέσω της ιστοσελίδας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ‘internet-safety.sch.gr’. Περαιτέρω, έχουν δημιουργηθεί δύο ολιγοσέλιδοι οδηγοί με χρήσιμες συμβουλές προς εκπαιδευτικούς και προς μαθητές, με πρόλογο από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Ήδη, το προηγούμενο σχολικό έτος έγιναν ενημερώσεις σε 68 σχολικές τάξεις σε όλη τη χώρα, τις οποίες παρακολούθησαν 7.954 μαθητές και 556 καθηγητές των μαθητών αυτών. Τέλος, στα εξειδικευμένα σεμινάρια προς εκπαιδευτικούς που διοργανώνει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, έχουν λάβει μέρος περισσότεροι από 3.000 εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα.
διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς
Διαδικτύου την περίοδο 10/5/2011 έως 25/9/2011 με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με την πολύτιμη συμβολή και συνεργασία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.
Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας σε σχέση με τη χρήση διαδραστικών τεχνολογιών από τους μαθητές είναι τα εξής:
Νηπιαγωγείο:
• Στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων (76%) τουλάχιστον 1 στα 10 νήπια χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου. Σε 1 από τα 4 νηπιαγωγεία, 3 στα 10 νήπια χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ενώ σε 1 στα 10 νηπιαγωγεία το ποσοστό των νηπίων που κάνουν χρήση του Διαδικτύου εκτός σχολείου σκαρφαλώνει στο 50%.
• Στο 10% των νηπιαγωγείων, 1 στα 10 νήπια έχει δικό του κινητό τηλέφωνο.
• Στο 14% των νηπιαγωγείων, 1 έως 2 νήπια έχουν ήδη προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης.
Δημοτικό:
• Σε περισσότερα από τα μισά δημοτικά (56%), τουλάχιστον 5 στα 10 παιδιά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου, σε ποσοστό δε 19% επί του συνόλου των δημοτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, τα παιδιά που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου είναι από 8 έως 10 στα 10.
• Σε 3 στα 10 δημοτικά σχολεία, τουλάχιστον οι μισοί μαθητές έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο, με τα μισά από τα δημοτικά αυτά να ενημερώνουν για χρήση κινητού από τους μαθητές σε ποσοστά 80-90%.
• Σε 2 από 10 δημοτικά σχολεία, τουλάχιστον οι μισοί μαθητές έχουν προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης / προφίλ στο Facebook. Επί συνόλου των δημοτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο 1,5 στα 10 παιδιά έχει ήδη ένα τέτοιο προφίλ.
Γυμνάσιο / Λύκειο:
• Επί του συνόλου των γυμνασίων / λυκείων της χώρας που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο: 8,8 στους 10 μαθητές χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου.
• Σε σχεδόν τα μισά από τα σχολεία αυτά (47%) όλοι οι μαθητές έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο και σε περαιτέρω ποσοστό 40%, 9 στους 10 μαθητές διαθέτουν κινητό. Επί της συντριπτικής πλειοψηφίας των σχολείων (97%), 7-10 μαθητές διαθέτουν δικό τους κινητό τηλέφωνο.
• Στα 6 από τα 10 γυμνάσια / λύκεια της χώρας, τουλάχιστον 7 στους 10 μαθητές έχουν προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης, σε δε ποσοστό 73% των σχολείων, κατά μέσο όρο 6,7 στους 10 μαθητές έχουν προφίλ στο Facebook.
Όσο και αν έχουμε μιλήσει πολλές φορές εδώ στο deasy για την ανάγκη της πρόσβασης στο Internet ακόμα και σε παιδιά μικρής ηλικίας, όπως γίνεται αντιληπτό, τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν την άμεση ανάγκη να ασχοληθούν οι γονείς των ανήλικων χρηστών με τις διαδραστικές τεχνολογίες, έτσι ώστε να γνωρίσουν τα οφέλη και τους πιθανούς κινδύνους τους και να κατανοήσουν τους λόγους που ωθούν τους ανήλικους χρήστες από τόσο μικρή ηλικία στη χρήση του Internet.
Είναι δε πολύ σημαντικό να θέσουν οι γονείς προς τα παιδιά τους όρια χρήσης αυτών των τεχνολογιών από μικρή ηλικία, σεβόμενοι τους όρους πρόσβασης κάθε online υπηρεσίας, και εξηγώντας με σαφήνεια το τι επιτρέπεται και τι όχι, κάνοντας έτσι το Διαδίκτυο οικογενειακή υπόθεση.
Αντίστοιχα, αναδεικνύεται η ανάγκη, να βοηθηθούν και να ενδυναμωθούν οι εκπαιδευτικοί, έτσι ώστε μέσα από εξειδικευμένες μαθησιακές δραστηριότητες να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών και στη σωστή "συμπεριφορά" τους στον κόσμο του Διαδικτύου.
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, και μέσα από το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχει συνάψει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, έχει προωθηθεί το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο «Μαθαίνω να σερφάρω δημιουργικά και με ασφάλεια» σε όλους τους πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς μέσω της ιστοσελίδας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ‘internet-safety.sch.gr’. Περαιτέρω, έχουν δημιουργηθεί δύο ολιγοσέλιδοι οδηγοί με χρήσιμες συμβουλές προς εκπαιδευτικούς και προς μαθητές, με πρόλογο από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Ήδη, το προηγούμενο σχολικό έτος έγιναν ενημερώσεις σε 68 σχολικές τάξεις σε όλη τη χώρα, τις οποίες παρακολούθησαν 7.954 μαθητές και 556 καθηγητές των μαθητών αυτών. Τέλος, στα εξειδικευμένα σεμινάρια προς εκπαιδευτικούς που διοργανώνει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, έχουν λάβει μέρος περισσότεροι από 3.000 εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα.
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε ένα "Like" και κοινοποιήστε το στους Φίλους σας...!